1. Please take a little time for this simple survey! Thank you for participating!
    Dismiss Notice
  2. Dear Pleskians, please read this carefully! New attachments and other rules Thank you!
    Dismiss Notice
  3. Dear Pleskians, I really hope that you will share your opinion in this Special topic for chatter about Plesk in the Clouds. Thank you!
    Dismiss Notice

Plesk key update deferral notification

Discussion in 'Plesk for Linux - 8.x and Older' started by MaKtErMaK, Feb 25, 2008.

1. MaKtErMaK

MaKtErMaK Guest

0

Hello i receive this email, you know what i do ?

thanks

2. dams

dams Guest

0

Hello !!

me too but, this message is send after reboot the server for me. I've ignored this problem because my Licence it's okay in my Plesk.

It's another bug ...........

PS : excuse me for my bad english, i'm french

3. MaKtErMaK

MaKtErMaK Guest

0

lol moi aussi je suis français, j'espère que quelqu'un pourra nous répondre.

4. dams

dams Guest

0

Salut à toi !

j'ai trouvé, c'est un problème au niveau du parefeu, il faut en fait ouvrir le port 5224 (bien oé logique) pour la connexion du serveur swsoft permettant le contrôle et mise à jour de licence.

Si tu utilises le parfeu de Plesk, tu ajoute une règle :

1. Menu Serveur >> Modules >> Firewall
    2. Cliques sur "Editer" puis sur "Ajouter une règle personnalisée" (gaffe à l'encodage du texte)
    3. Tu nommes ta règle (genre tranche de jambon s'tu veux)
    4. Faire coincider les directions "Entrantes"
    5. Action "Autoriser"
    6. Ajouter un port : 5224 en TCP et clique sur "Ajouter"
    7. Tu cliques ensuite sur OK puis sur "Activer" pour recréer les iptables

Si tu utilises un autre parefeu ben voit pour autoriser les connexions entrantes sur le port 5224 en TCP

Salut
    Damien

5. dams

dams Guest

0

In English :

This probleme was caused by firewall (TCP port 5224 was blocked) and you'll be allow this port in your Firewall (see your Plesk Firewall in your Cpanel)

Loading...